Dlaczego gadżety ekologiczne

W biznesie jedną z ważniejszych rzeczy oprócz utrzymania dotychczasowych klientów jest pozyskanie nowych. W czasie kiedy na popularności zyskuje ekologia, jednym z elementów takiej strategii mogą być ekologiczne gadżety reklamowe. Takie podejście do ekologi zdaje się mieć sens i cieszy się nie małą popularnością wśród firm na polskim rynku. Dlaczego tak się dzieje? Spróbujemy odpowiedzieć na tak postawione pytanie w kilku punktach.

 

1. Dbałość o środowisko.

 

O ograniczonej ilości zasobów naturalnych wiadomo nie od dziś. I choć zmiana linii produkcyjnych może być problematyczna to każde, nawet najmniejsze działanie Eco jest uzasadnione. Prawdziwy gadżet ekologiczny powinien do maksimum wykorzystywać ideę recyklingu lub odpowiedzialnej gospodarki zasobami naturalnymi. Stąd też ogromny wybór produktów wykonanych z papieru lub plastiku pochodzącego z odzysku. Jest to najtańszy dla firmy sposób na oszczędne gospodarowanie zasobami i czynne przyczynienie się do nienamieszenia zanieczyszczeń.

 

2. Pokaż, że jesteś Eco.

 

Wybierając eko gadżety pokazujesz otoczeniu (tak klientom, jak dostawcą), że pojęcie Eco nie jest Ci obce. Co więcej, wyraźnie sygnalizujesz, że dbasz o dobro ogółu i jesteś gotów podjąć ryzyko zmian technologicznych, czy społecznych związanych ze zmianą podejścia do reklamy, czy całego środowiska ogółem.

 

3. Wzmocniony przekaz.

 

O ile to tylko możliwe, na gadżetach powinno się oprócz logo umieścić informację o jego pochodzeniu czy o tym, że jest przyjazny środowisku. Pokazujesz w ten sposób swoim przyszłym klientom, że wiesz co robisz a orientacja na środowisko to nie chwilowa moda, a świadome działanie. Budujesz w ten sposób swoją wiarygodność biznesową.

 

4. Jeszcze większy zasięg.

 

Z gadżetami reklamowymi bywa tak, ze szybko lądują w szufladzie i wszyscy o nich zapominają. Ciekawe właściwości, czy materiały, z których wykonano te ekologiczne, pobudzają ciekawość i sprawiają, że ich fundator szybciej, łątwiej i na dłużej zapada w pamięci.